“Šis semestris laikam ir labākais laiks manā mūžā”

Autors: Laura, Valmiera
Armand Hammer United World College, 1. kursa studente

Man jāatzīstas, ka šis semestris laikam ir labākais laiks manā mūžā. Nekad mūžā neiedomājos, ka es mācīšos un dzīvošu īstā pilī, kopā ar 200 vienreizējiem un fantastiskiem cilvēkiem. Sākumā gan mācīšanās šajā skolā man bija pārbaudījums visās dzīves jomās. Kad ierados šeit, man likās, ka biju izplānojusi savu dzīves taku un jutos par to pārliecināta. Pēc pāris dienām United World College es vairs nepazinu sevi un jutos pazudusi. Pirmo reizi mūžā es jutos pazaudējusi sevi, nezinot, kas es esmu un ko es vēlos no dzīves. Tad mana dzīve pamazām mainījās par 360 grādiem. UWC mazliet liek aizmirst par prātu un atver sirdi. Es sāku saprast, kas man patiešām patīk un ko es patiešām gribu darīt. Bez tam, būt prom no mājām tik tālu, tik svešā un nepazīstamā zemē, bija īsts piedzīvojums un pārbaudījums, bet es neko nenožēloju.

Dienas United Wold College paiet nemanot, nedēļas paiet kā dienas. Man apkārt ir nepārtraukta kustība un mans plānotājs nekad nav tukšs. Bez mācībām pamata pamatpriekšmetos, visiem IB studentiem, arī man ir jāiziet caur Creaticity/Activity/Service. Es izvēlējos sev tīkamākos un sāku vadīt tūres pa skolu tūristiem, stāstot par skolas vēsturi un aizsākumiem. Vienmēr mani pārņem neaizmirstama pacilājuma sajūta, kad es stāvu priekšā 30 cilvēkiem un runāju par šo vietu un šīs skolas sapni. Pirmo reizi mūžā es īstenoju savu sapni un sāku spēlēt futbolu. Un vēl un vēl… Man jāsaka, ka sapņi piepildās!

Varbūt šajā vēstulē es varētu izstāstīt par to kā United World College palīdz tev atrast sevi un piepildīt sapņus, kurus esi baidījies piepildīt mājās. IB programma sastāv no 6 izvēles priekšmetiem. Pēc divu mēnešu ilgas priekšmetu mainīšanas un apjukuma, es beidzot sapratu, ko gribu! Izvēlējos prieku dodošus sešus priekšmetus. Divi no šiem priekšmetiem ir mūzika un vides zinības. Es atkal iemīlējos mūzikā. Man beidzot tika dota iespēja piepildīt savu sapni un pie vienreizēja skolotāja sāk mācīties bungu spēli. Šobrīd mēs esam tik tālu, ka mums ir bungu ansamblis ar 5 spēlētājiem un mums ir lieli plāni. Mēs plānojam koncertu, kurā mēs spēlēsim nevis uz bungām, bet ar un uz visneiedomājamākajiem sadzīves priekšmetiem. Bungas mani atdzīvina un dod spēku un enerģiju iet tālāk.

Vēl viena lieta, ko šī skola man ir devusi – tā parādīja, cik ļoti laimīgu mani dara vides zinības. Es vienmēr uzskatīju, lai cik ļoti man patīk un interesē vides zinības, tās nav priekš manis. United Worl College man parādīja cik ļoti mani piepilda un aizrauj dabas aizsardzība. Liels nopelns šeit ir mūsu skolotājam, kurš ir viens no fantastiskākajiem cilvēkiem, kādu es jebkad esmu satikusi. Mēs dodamies ekspedīcijās un pētām dabu. Mēs pavadām stundas sēžot pļavā, klausoties kā skolotājs runā par apkārtējo dabu, tās skaitumu un nozīmīgumu; pētot apkārtējos augus un dzīvniekus. Mēs veicam neticamus laboratorijas darbus par augsnes auglību un ķimikāliju daudzumu vietējā upē, mēs veidojam savas aizslēgtās biosfēras un pētām, kā mainās biosfēra, ja pievieno augsnei motoreļļu. Viens no mūsu uzdevumiem ir rakstīt dienasgrāmatu par apkārtējo vidi, mūsu novērojumiem un pētījumiem.

Ir grūti būt tik tālu, bet ar laiku šī vieta kļūst par mājām ar 200 ģimenes locekļiem. Ja tagad es paskatos uz savu dzīvi, es nespēju iedomāties to bez United World College!

One response to ““Šis semestris laikam ir labākais laiks manā mūžā”

  1. laura jau UWC finālā šķita atvērtākais cilvēks. man patiešām liels prieks, ka tev iet labi!

Leave a Reply

