Vēstule no Itālijas. Beāte Ančevska raksta par savu pirmo mācību gadu UWC Adriatic.

Autors: Beāte Ančevska
UWC Adriatic studente

Arī mans pirmais gads Itālijas ziemeļu paradīzes ciematā Duino ir noslēdzies. Un nešaubīgi esmu gatava apgalvot, ka nekad nebiju gatava kaut kam tādam. Piesakoties stipendijai, es biju ieinteresēta un aizrauta ar UWC idejām un mērķiem, mani valdzināja ideja mācīties internacionālā vidē. Bet es nekad nebūtu iedomājusies, ka mani sagaida kaut kas tik varens. Globuss šobrīd liekas ļoti interesants objekts, tajā pašā man ir sajūta, ka tas ir tik ļoti sarāvies. Es nespēju aptvert, kā selekcijas princips var savest kopā tik fantastisku cilvēku grupu. Es droši varu teikt, ka esmu atradusi sev draugus mūžam, pat tad, ja mēs, iespējams, nespēsim tikties pat ne reizi nedēļā vai mēnesī pēc skolas beigšanas.

Otrais semestris bija neaprakstāms. Es laikam beidzot tā pa īstam atradu savu vietu, tajā pašā laikā par sevi izzinot tik daudz ko jaunu. Es ieguvu draugus un pastiprināju saites, kas jau bija izveidotas. Es dziedāju, dejoju, gleznoju, vārtījos zālē, peldējos, ēdu picu un vienkārši baudīju Itālijas krāšņumu. Es nogrāvu visus aizspriedumu krikumus, kas manī vēl bija. Es vienkārši iemīlējos savā dzīvē un apņēmos nekad, nekad neko no šīs pieredzes neaizmirst. Pirmo reizi mūžā dejojot svingu, afrikāņu dejas, prezentējot ārzemniekiem paštaisītus sklandraušus un mācot dziedot „Aijā, žūžū lāča bērni” es saņemu kultūru un dalos savējā ar citiem. Es zinu, ka mans pienākums ir pārstāvēt Latviju un parādīt visiem, kas mēs esam un ko mēs varam. Pēc divām nedēļām pie manis uz mēnesi ciemosies draudzene no Austrālijas. Viņa vēl man šodien rakstīja un teica, ka nespēj vien sagaidīt, kad ieraudzīs, no kurienes es esmu nākusi un kas mani padarījis tādu, kāda es esmu.

Marta beigās, kad koledžā notika Latīņamerikas kultūras nedēļa, notika deju konkurss starp visiem tiem, kas nav dzimuši tajās valstīs. Tur nu mēs ar vienu no maniem labākajiem draugiem no Kanādas izveidojām pāri, pieteicāmies un visus satriecām, un galu galā es ieguvu titulu „Señorita Caliente”. Mums notika vēl daudz kas cits: ikmēneša peldes, apvienoto nāciju konferences inscenēšana, braucieni pa Itālijas pilsētām, mākslas muzeji, individuāli braucieni uz Slovēniju balsot par savu valsts valodu vai grupu atpūtas pasākumi pie dabas. Es nespētu izstāstīt visu, bet varu droši teikt, ka mana dzīve bija piedzīvojumu pārpildīta. Un visu to, ko nespēju pateikt es pati, jums izstāstīs šī gada absolventu sacerētā paaudzes dziesma un visu manu skolasbiedru smaidi.

Un ziniet, mums kopā tur ir bijis viss. Mēs esam gājuši caur spēcīgākajiem vējiem, kādus esmu redzējusi un karstākajai saulei, kādu esmu piedzīvojusi. Mēs esam viena liela ģimene, kura kopā pavada visu savu nomoda laiku. Un pēc tādu saikņu nodibināšanas, šķiršanās ir neprātīgi grūta. Es zinu, ka atkalredzēšanās bieži vien man prasīs ceļošanu uz citu kontinentu. Un lai arī cik jauki nebūtu kopā ar istabas biedreni klausīties viņas universitātes apstiprinājuma vēstules saturā, tajā pašā laikā ir skumji, jo nākamgad tevi vairs augšā nemodinās viņas neciešamais, bet tik ļoti iemīļotais modinātājpulkstenis. Sēdēt autobusā un ar asarām acīs, uz vaigiem un matos noskatīties, kā tālumā saraujas cilvēki, kas tev ir bijuši tik tuvi. Citiem es nemaz neteicu ardievas, jo zināju, ka šīs nav beigas. Tas ir tikai jauns sākums.  Mums vēl joprojām ir skype un mēs varam kā tādi idioti sēdēt katrs savā okeāna pusē un skaut pie sevis savu laptopu ar otra bildi. Un ar pusi no šiem jauniešiem es atkal tikšos augusta beigās. Es uzskatu, ka šis viss ir labākā pieredze, kādu es vien varēju saņemt. Un iesaku jums visiem nepalaist dzīvē garām nevienu iespēju, kas vien jums tiek piespēlēta. Jo dzīve ir tāda jautra – kad pārsteigumus gaidīsiet vismazāk, tie jūs atradīs paši.

 

Leave a Reply

