Emīls Sietiņš: “Tajā pašā brīdī, kad spēru kāju ārā no lidaparāta, es tiku ierauts notikumu virpulī, no kura tā īsti attapos tikai tad, kad jau draugu sveicināts, atgriezos Latvijas lidostā”

Autors: Emīls Sietiņš, RCN UWC emils pictureLikās, tas vēl bija tikai vakar, kad ar satraukuma sajūtu krūtīs, Rīgas lidostā atvadījos no saviem vecākiem un iesēdies lidmašīnā gaidīju tās pacelšanos. Atzīšos – tajā brīdī biju gatavs atmest visam ar roku, atsprādzēt drošības jostu, mesties kājās un skriet ārā no lidmašīnas. Ne jau bailes no jaunas dzīves vai jauniem cilvēkiem būtu bijis šķērslis, bet gan bailes no nezināmā. Manu galvu nodarbināja simts un viens jautājums, uz kuru atbildes varēju saņemt tikai tad, kad ieradīšos koledžā. Par laimi, es neļāvos šīm bailēm mani pārņemt, tāpēc paliku sēžām savā sēdvietā, gaidot lidmašīnas pacelšanos un tās nolaišanos. Tajā pašā brīdī, kad spēru kāju ārā no lidaparāta, es tiku ierauts notikumu virpulī, no kura tā īsti attapos tikai tad, kad jau draugu sveicināts, atgriezos Latvijas lidostā.

Šķiet, šajos četros mēnešos ir piedzīvots vairāk nekā visos manos 17 gados kopā. Jau sākot ar pašām pirmajām dienām, kad apjucis spiedu rokas studentiem, kuri mani sveicināja, cenšoties iegaumēt viņu vārdus un valstis, kuras viņi pārstāv (tiesa – pirmajās nedēļās man tā bija bezcerīga padarīšana). Vai pirmo reizi mūžā kāpjot turpat tuvumā esošajos kalnos, izbaudot krāšņo dabas ainavu, kas paveras, raugoties lejup no nogāzēm. Iepazīstot tuvāk studentus, kuriem katram ir sava, spilgta personība un stāsts, ko vēstīt par dzīvi savā valstī un tās kultūru.

emils2

Studentu ciemats atrodas burtiski minūtes gājiena attālumā no pašas skolas, tāpēc vienmēr esmu uzskatījis, ka praktiski dzīvoju un guļu skolā. Kopumā studentu ciematu veido piecas mājas, katra nosaukta kādas ziemeļvalsts vārdā. Es dzīvoju Norvēģijas mājā, istabiņā ar četriem puišiem – diviem otrgadniekiem (Norvēģija, Bolīvija) un diviem pirmgadniekiem (Tibeta, Madagaskara). Dzīve vienā istabiņā ar vēl četriem citiem cilvēkiem dažreiz var būt apgrūtinoša, taču mācāmies viens otrā ieklausīties, izprast un sadzīvot. Skolā apgūstu sešus pašizvēlētus mācību priekšmetus, no kuriem grūtākais, laikam jau, ir filozofija, jo no studenta tiek prasīts daudz lasīt literatūru, veidot savus domu pierakstus utt., taču ne par vienu no priekšmetiem nevaru sūdzēties, jo iegūtās zināšanas un gandarījuma sajūta pēc izdarīta darba ir tā vērta.

Visinteresantākais priekšmets man šķiet teātris. Ja pirms tam, Latvijas skolā teātri iepazinu tikai kā ārpusklases pulciņu, tad koledžā nu jau esmu sācis saprast kas ir teātris kā stunda. Šajā semestrī mūsu teātra klase veidoja savu pirmo lielo teātra uzvedumu, kuru pēcāk rādījām ieinteresētiem koledžas studentiem. Lai izrāde izdotos, katrs students tajā ieguldīja savu daļu pūliņu un pacietības. Kopā veidojām scenāriju, paši to mācījāmies, meklējām tērpus, kārtojām gaismas un dekorācijas uz skatuves. Beigu izskaņā, sanākusī izrāde bija tā vērta un radīja gan mūsos, gan skatītājos prieka sajūtu.

uwc EMILS

Taču, lai arī cik daudzi pasākumi un notikumi nenorisinātos mūsu skolā, tieši mazās lietas un atgadījumi, kā, piemēram, uno kāršu spēlēšana ar draugiem, eglītes ciršana mežā, pārgājiens kalnos vai filmu skatīšanās kādā kabinetā, padara šo vietu tik īpašu. Ierodoties šajā koledžā tu neiepazīsti tikai 199 jaunus studentus, tu iepazīsti daudzus cilvēkus, ar kuriem nākošajos mēnešos izveidosies stiprākās draudzības saites visā mūžā – mēs viens otru atbalstam, uzticamies, dalām savus stāstus un uzklausām. Es nezinu, kur atradīšos pēc diviem gadiem, kad būšu pabeidzis RCNUWC un ieguvis Starptautisko Bakalaureātu – nemaz nenojaušu kādas izvēles pieņemšu tālākajā nākotnē un kā vispār veiksies mācībās, bet vienu es zinu – esmu laimīgs atrodoties tur
kur esmu un šī divu gadu pieredze būs bijusi zelta vērta vien satikto draugu dēļ.

uwc EMILS2

Leave a Reply

