Beāte Ančevska: “es vēlos mudināt”

Autors: Beāte Ančevska UWC Adriatic studente

223292_4319239672568_1229685068_n - Copy

Kad ir iespējams uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt, cik mēnešu ir atlicis līdz mana pasaku stāsta beigām, es atskatos un saprotu, cik daudz laba šī UWC pieredze man ir devusi, kamēr tajā pašā laikā tā apgrieza manu dzīvi kājām gaisā. Savā ziņā to ir grūti apzināties, un šāda labumu saraksta izveidei man būtu nepieciešamas daudzas, daudzas stundas. Bet es saprotu, ka pa šo pusotru mācību gadu, ko pavadīju Itālijas ziemeļu ciematiņā Duino, es esmu krietni mainījusies. Ne tik ļoti, lai jebkurš to manītu, bet pietiekami, lai es pati apzinātos, ko esmu sasniegusi. Pietiekami, lai nu jau man būtu lielāka skaidrība par to, kāds cilvēks vēlos būt nākotnē. Es zinu, kas es esmu un kā es papildinu grupu un kā es varu likt citiem smaidīt. Es zinu savas spējas mācību procesā, es saprotu, ka manos spēkos nav iemācīties grāmatu no galvas, es labāk tam izdomātu loģisku un radošu apkārtceļu.

Ja man kāds jautātu, kur es būtu pavadījusi šo gadu, ja nebūtu atradusi mājas Itālijā, es nespētu tik vienkārši atbildēt. Iespējams, ka es kaut kur kaut ko mācītos un par to es kaut kur būtu no kaut kā dzirdējusi. Bet tagad es saprotu, ka tā nav īsti pareizi. Lai mani pierunātu darīt kaut ko, kas man vēlāk patiktu, nepietiks tikai ar kāda cita ieteikumu vai stāstu. Tikai tad, ja es to pati no visas sirds vēlēšos, tas galu galā sagādās man gandarījumu. Tas arī ir tas, kas mani vada universitātes izvēlē – es meklēju kaut ko tādu, ko gribu no visas, visas sirds un kas ir tuvu pie tā, ko pati mīļoju. Tādēļ es neesmu gatava sakravāt somas un aiztriekties uz universitātēm Amerikas Savienotajās Valstīs par spīti žilbinošajām stipendijām un iespējām, kas man no turienes varētu pavērties. Es vēlos palikt tuvumā, kaut kur Eiropā, jo mājas man ir pārāk dārgas par spīti visam. Un galu galā – ne jau tam lielajam skolas vārdam, kur tu esi mācījies, vai nuļļu skaitam ciparā, ko nopelni gadā ir nozīme. Galvenais, ka esi laimīgs. Piemēram, ja tu šobrīd lasi manu mazo ierakstu šai blogā, esi jau daudz turīgāks par lielu, lielu daļu pasaulītes. Iespējams, šis izklausās pēc klišejas, bet vakariņas un sarunas ar puisi no Lībijas, kurš vēl ne tik ļoti nesen ir piedalījies kara procesos, bet šobrīd mācās manā skolā, liek man izklausīties mazliet klišejiski.

_MG_8418

Ja kāds, izņemot manu mammu, tiek tik tālu cauri šim rakstam, es vēlos mudināt tieši Tevi pieteikties UWC konkursam, un ir iespējams, ka nākamgad Septembrī tieši tu nomainīsi manu vietu mazajā paradīzē. Un tur patiesi nav vietas bailēm, jo tā ir vieta, kur dzīve rit pārāk ātri, lai kāds jebkad pārāk ilgi būtu skumjš vai vientuļš. Tā ir vieta, kur es pirmo reizi paliku visu nakti nomodā, lai pildītu mājasdarbus (nu labi, ne tikai pildītu mājasdarbus, varbūt puse no nakts tomēr aizgāja sarunās), tā ir vieta, kur es pirmo reizi peldēju jūrā Decembra vidū netālu no pirmā Itālijas sniega, tā ir vieta, kur es pirmo reizi sēdēju vienā telpā ar cilvēkiem no tuvu simts valstīm un no visiem kontinentiem. Mana koledžas pieredze bija pilna ar jaunām pieredzēm un jauniem iespaidiem, no jaunām veiksmēm un neveiksmēm, un es esmu pārliecināta, ka būs vēl un vēl. Sniegā klāta Itālija, jūras smarža, izspūruši mati pēc dejām un sarkani vaigi no laimes. Es pēc tā visa jau ilgojos. Bet jāatzīst jau ir, ka Ziemassvētku cepumi mājās garšo vislabāk un Ziemassvētku balles vecajā skolā ir visjaukākās. Man ir prieks par manu dubulto dzīvi par spīti tam, ka tā ir pārpildīta asarainām šķiršanām ik pēc pāris mēnešiem. Jo tajā pašā laikā es tieku pie dubultdaudz prieka un piedzīvojumiem.

263936_470788999622485_867253243_n

Leave a Reply

