Viktorija Deksne: “Es neesmu Lāčplēsis, bet ne brīdi nešaubos, ka man spēka pietiks”

Autors: Viktorija Deksne, Red Cross Nordic UWC studente

IMG_9534Viss sākās ar domu un tad tā pārauga sapnī, bet tas neatlaidībā un cīņa, līdz galu galā mans sapnis par mācībām Apvienotajā Pasaules Koledžā piepildījās. Šodien, kad atskatos uz piedzīvoto, iegūto, saprasto un paveikto, to man ļauj atmiņas par ar smaidiem pildītiem mirkļiem, gudru padomu, svarīgu notikumu vai vienkārši sirsnīgu sarunu. Šķiet, ka pat Lāčplēsim, ja viņš atrastos troļļu zemē, gadītos sevi pieķert, raugoties mēnesī ar skumjām pēc mājām un mīļoto sejām, un arī man dažkārt piezogas šī sajūta. Tomēr es ne pret ko nemainītu to jauniegūto skatījumu uz dzīvo, ko man dāvājusi Apvienotā Pasaules Koledža Red Cross Nordic izaicinot manu prasmi komunicēties un pielāgoties apstākļiem, bet galvenokārt, izaicinot manu ticību Dievam un sev pašai.

Mana naivā seja un skatiens, kas nepazina nedz grūtības, nedz emocionālas sāpes pat nenojauta par priekšā gaidāmajām pļaukām, bet sapņiem pildītās domas pat nespēja iztēloties, kā vairums no tām kļūs par skaistu realitāti.

IMG_9790

Tāpat kā tējas vietā dzert kafiju jau sen vairs nav nekas neparast arī domas, sapņi un sarunas citās valodas ir kļuvušas par ikdienu. Mācības APK notiek angļu valodā, tomēr ir iespēja apgūt arī norvēģu valodu, ko es esmu izmantojusi un tas man ir ļāvis atrast darbu paralēli mācībām. Ja Norvēģijā nav būts, tad ir grūti iztēloties cenu dažādību attiecībā pret Latviju, bet divi labi piemēri ir maizes cena vid. 2.50 Ls par klaipu un ūdens pudele 0.5 l, kas maksā vid. 1.20 Ls. Iespēja strādāt man ir devusi ne vien iespēju būt finansiāli patstāvīgākai, bet galvenokārt ir parādījusi to kā komunicēšanās ar cilvēkiem bieži vien, ja ne vienmēr, noved pie pozitīva rezultāta un māka sevi piespiest celties un darīt nenāk viegli, bet tiklīdz tā kļuvusi par ieradumu- daudzas jaunas durvis atvērtas.

Viktorija Deksne On air means in actionManas spējas komunicēt un pielāgoties apstākļiem uzlabojās ik dienu, jo ne vien skolā ir divi simti skolēnu no visas pasaules, bet arī istabiņā es neesmu viena, mēs esam piecas. Neskaitot mani, mēs esam no Polijas, Senegālas, Vjetnamas un Norvēģijas. Viena vannasistaba, ko nākas dalīt piecām meitenēm ne vienu vien reizi ir likusi meklēt oriģinālus un neierastus kompromisus. Lai arī kulturālas dažādības un citu tautu ieradumi, kas pārsteidz, var sagādāt patstāvīgas galvassāpes, viss, atklāti sakot, ir bijis atkarīgs tikai un vienīgi no tā, kā es pati raugos uz cilvēkiem. Esmu iemācījusies teikt „nē!”, kad tas nepieciešams un „jā!” ,kad zinu, ka, lai arī atteikt būtu vienkāršāk, pareizā izvēle tomēr ir „jā, protams…”.

Ir tik daudz jautājumu, uz kuriem es nespēju rast atbildes. Un pavisam nesen kā pārdzīvoju laika posmu, kad es izmisīgi centos rast atbildes uz ik vienu jautājumu, kas iešāvās galvā vai kāda cita galvā. Lai arī šāds periods ikkatra cilvēka dzīvē, manuprāt, ir normāls, izprotams un pat nepieciešams, būšu atklāta, tas bija grūtākais, ko emocionāli esmu piedzīvojusi. Garšs un mokošs process padarīja prombūtni un ilgas pēc mājām divkārt grūtas. Tad kādu dienu es sapratu, ka man ticība ir dziļa un patiesa, tā man dāvā spēku un dod enerģiju dzīvot. Man nav jāatrod izskaidrojums savai eksistencei vai dzīves mērķis, jo nevienam uz to nav atbildes, kad tajā pašā laikā katram ir savs unikālais un neatkārtojamais izskaidrojums.

IMG_1565

Pēc diviem gadiem, izdzīvotiem svešumā, šī vieta fjorda krastā tapusi par otrajām mājās. Ir nedaudz skumji domāt par to, ka pavisam drīz, ligzda pūs jāpamet un jādod tālāk pasaulē, lai nestu slavu un lepnumu savai dzimtenei Latvijai. Tomēr dziļi sirdī es apzinos, ka šķēršļi un grūtības, kuras ik dienu pārvaru man palīdz augt un pilnveidoties ceļā uz nākotnes plāniem.

Tas ir patiešām skaisti – nosēsties Rīgas Lidostā, redzēt mīļoto sejas un dzirdēt dzimto valodu. Piedzīvojumiem šeit troļļu zemē atlikušas vairs tikai pāris lappuses manā stāstā par dzīvi, bet es nešaubos, ka tās būs visskaistākās, kādas līdz šim ir bijušas! Ar izlaidumu, kas gaidāms maijā tiks uzsākta pavisam jauna nodaļa, kas pagaidām vēl nav zināma man pašai.

Leave a Reply

