Elizabete Romanovska: “manas acis mirdz ar katru dienu vairāk”

/Elizabete Romanovska, UWC RCN 2013 – 2015/

Kopš tā mirkļa, kad UWC Latvija komiteja paziņoja,ka esmu ieguvusi stipendiju mācībām Red Cross Nordic United World College, manas acis mirdz ar katru dienu vairāk. 1275631_445770912207983_1196778609_o

Mans pirmais pusgads koledžā pagāja ātrāk kā spēju aptvert , bet to visu, ko esmu jau piedzīvojusi šķiet spēšu saprast tikai pēc pāris gadiem. Mirkļos,kad ģimene mājās prasa , lai pastāstu  par dzīvi Norvēģijā , saku, ka to nevar izstāstīt , tur vienkārši viss ir citādāk .  Esam unikāla vide ar 200 jauniešiem no 95 pasaules valstīm, dzīvojam istabiņās 5 cilvēki  , bet mājiņā kopā 40 studenti . Dzīvošana kopā ar tik daudz draugiem iemācijusi cik svarīgi ir runāt; sarunai, problēmas izrunāšanai ir liels spēks. Kā arī cik svarīgi ir citreiz savu kultūru, raksturu, problēmu atstāt otrajā plānā un palīdzēt draugam, jeb pie mums valda “Viens par visiem, visi par vienu”.  Daudzi ikdienas sīkumi kopā veido lielo UWC spēku, kuru pamazām ar katru dienu piedzīvojam.

1234050_10151844736431543_1350212341_n

Lai gan esmu iepazinusi daudz jaunu cilvēku , esmu arī ieguvusi daudz īstus draugus. Dzīvojot prom no mājām tik ilgi un patstāvigi daudz citādāk sāku vērtēt apskāviena un sarunas spēku. Draudzība, ko piedzīvojam UWC ir vairāk kā ģimeniskas rūpes vienam par otru. Lai arī cik daudz draugu esmu ieguvusi , šķiet visvairāk esmu iepazinusi pati sevi. Mācību sistēma , skaistā daba un pati ikdiena koledžā ļauj iepazīt sevi no pilnīgi citas puses. Piemēram, pirms devos uz RCN man ļoti nepatika politika, tas asociējās ar garlaicīgām ziņām, kuras bieži pilnas negāciju. Šobrīd “global politics” ir viens no maniem mīļākajiem priekšmetiem IB mācību sistēmā. Tā ir iespēja aizstāvēt Latviju un uzzināt daudz jauna par citām pasaules valstīm.

IMG_2213Pateicoties koledžai oktobrī devos 10 dienu ceļojumā uz Poliju. Pilsētā Laski ciemojāmies skolā, kas paradzēta bērniem un jauniešiem, kuriem ir lieli redzes traucējumi. Šīs desmit dienas ir devušas man lieliskas atmiņas un daudz jaunu domu, jo UWC pieredze un jaunie draugi no Laski man mācijuši redzēt pasauli vairāk ar sirdi kā acīm. Vēl jo projām sazvanos ar draugiem no Laski un esmu droša, ka tā būs vēl ilga draudzība. Pirms brauciena pati izaicināju sevi un pavadīju dienu ar aizsietām acīm, lai spētu vairāk iztēloties neredzīgā ikdienu. Tieši šī diena, kas bija viena no grūtākajām dienām manā pusgadā Norvēģijā, man ļāva saprast, cik mani draugi no Laski ir stipri cilvēki.  Kā arī noteikti vēl ilgi atcerēšos 3 dienu pārgājienu Norvēģijas kalnos ar vēl 3 draugiem. Rudens brīvlaikā sakrāmējot milzīgas somas, devāmies neceļos pa Norvēģijas fjordiem . Pēc sešu stundu intensīva ceļa kalnos, nokļuvām koka mājiņā nekurienes vidū. Dzīvjot tajā mājiņā bez apkuras, vakaros spēlējot ģitāru, bet pa dienām , ejot skriet gar Norvēģijas ūdenskritumiem, tas šķita neiespējami labi. Tā ir brīvības sajūta un prieks būt daļai no dabas, tas mani iedvesmo vairāk kā spēju aptvert. 1450926_695682560443863_1054078339_n

Lai gan mācības IB programmā nav vieglas un tās prasa lielu darbu, manuprāt, tās ir interesantas. IB programmā iespējams izvēlēties 6 priekšmetus, ko pats vēlies mācīties,kā arī iespējams izvēlēties ārpus skolas aktivītātes. Ļoti svarīgs ir katra skolēna individuālais progress un vēlme iesaistīties stundas darbā. Diskusijas, kas norisinas politikas klasē parasti turpinām pēc stundām brīvajā laikā. Mākslas klasē mēdzam vakaros klausīties skaļi mūziku un kopā gleznot. Vai spāņu valodu parasti praktizēju ar draugiem no Kosta Rikas, Spānijas, Panamas un citām spāniski runājošām valstīm.

Es nezinu , kas notiks ar mani nākamos semestrus koledžā , bet tagad krāmējot koferi, lai dotos atpakaļ uz koledžu manī valda satraukums. Lai gan zinu,ka viegli nebūs, esmu gatava jau atkal būt daļa no tā skrējiena, miera, prieka, grūtībām, smiekliem, sarunām, cīņām un emocījām. Esmu gatava būt atpakaļ ikdienā, kur katra diena ir “ārpus komforta zonas”. Būt daļa no vides,kur katram cilvēkam ir stāsts un personība. Kā arī galvenais esmu gatava turpināt attīstīt sevi, palīdzēt citiem un mācīties redzēt pasauli ar sirdi ne acīm, gluži kā mani draugi Polijā. Un lai cik reizes es kāpšu lidmašīnā, lai dotos mācīties citās zemēs, es zinu,ka vienmēr atgriezīšos Latvijā.575192_3376859078336_1101845649_n

Leave a Reply

