Elizabete Romanovska: “ir vērts riskēt, vienmēr tiekties iegūt jaunas zināšanas un citreiz nedomāt loģiski, bet ar sirdi!”

/Elizabete Romanovska, UWC RCN 2013 – 2015/

elizabete1Kopš pēdējās reizes, kad rakstīju blogu par koledžu kas apvieno pasauli mazā Norvēģijas ciematā ar 180 iedzīvotājiem ir mainījies daudz. Es pati, cilvēki man apkārt un koledža. Kā reiz teica Rainis: “Pastāvēs, kas mainīsies”. Varu ar prieku sirdī teikt mēs maināmies un augam ikdienu. Dienas ir pārpildītas un 24 stundas noteikti nav pietiekami, lai izdarītu visu. Tas liek mācīties plānot laiku, izsprast, diskutēt, izlemt un pieņemt lēmumus.

Prieks par labām atzīmēm akadēmiskajā dzīvē vienmer ir liels. Varu likt roku uz sirds un teikt, tas noteikti nav lielākais sasniegums vai prieks ko šeit iegūt. Vienos naktī smieties ar draugiem līdz asarām braucot ar biroja krēsliem no kalna. Vai istabas-biedrenes izmežģītā potīte naktī pirms politikas ieskaites. Tad nav jādomā divreiz, nekas nav svarīgāks kā viņai uzvārīt karstu šokolādi un lasīt priekšā grāmatu, lai sāpes aizmirstas. Pēc matemātikas ieskaites skriet un lekt fjordā ar draugiem, jo esam brīvi. Dzīvot līdzi ikktram jaunumam par Tibetu, jo mans draugs ir no Tibetas un man ir svarīgi, lai vienu drīzu dienu tā būtu neatkarīga valsts.  Un svarīgāk par visu , būt te – viens otram un atbalstīt kā priekos, tā bēdās. To nevar nosaukt par draudzību vai labām attiecībām, tā ir UWC brālība un māsība, kuru neaizmirst  līdz mūža galam un par kuru stāstīt mazbērniem .

elizabete2

Skolā iegūstu daudz jaunas zināšanas, kuras neesmu zinājusi pirms tam. Ir interesanti mākslas stundās izprast kamdēļ “slavenais melnais kvadrāts” ir tik dārgs un specifisks,  vai analizēt Arthur Miller klasiskās lugas angļu literatūrā. Vēl interesantāk ir mācīties būt “mindful” ar skolotāju, kas vairākus gadus strādājusi un dzīvojusi skolā Nepālas kalnos uzreiz pēc Yale University pabeigšanas. Vai izprast feminismu un kļūt par feministi. Pēc visu jauno zināšanu iegūšanas ir vēl viens izaicinājums, braukt mājās un stāstīt par jaunajām zināšanām. Savā ziņāelizabete3 šeit mēs kļūstam par neērtu sabiedrības daļu, ar citādiem viedokļiem un zināšanām. Praktizējot “ The power of now” ar skolotāju, kas 17 gadus bijis mūks Indijā , esmu sapratusi cik svarīgi ir būt te un tagad.Ņemt labāko no tagadnes un dalīties tajā ar citiem, kad nepieciešams .

 

Divas reizes gadā skolā ir PBL (Project based learning) nedēļa, kurā mācāmies jaunas zināšanas un prasmes. Pirms gada man bija brīnišķīga iespēja doties uz Poliju un pavadīt laiku ar jauniešiem no Laski skolas akliem jauniešiem. Šogad devos sērfošanas ceļojumā Norvēģijas ziemeļos. Uz busiņa jumta uzlikām sērfa dēļus, sasmērējām sendvičus ceļam un ar draugiem no visas pasaules devāmies nezināmajā.  Vai var izstāstīt kā ir pavadīt 5 dienas dzīvojot kabīnē pie fjorda un sērfot katru dienu? Diemžēl nē. Tās ir vienas no manām labākajām dienām un paliks tur, starp mums 7 cilvēkiem, jo gribēdama neizstāstīšu tos prieka smieklus, kad izdodas nostāvēt uz sērfa dēļa, vai 6 km gara pastaiga kalnos, lai skatītos saulrietu no kalna virsotnes .elizabete5

Tajā mirklī, kad stāvēju uz viļņa es sāku kliegt no laimes. Kliegt, smieties un raudāt vienlaicīgi. Lai kāds būtu sagurums, lai kāds ziemeļvējš pūstu ausīs – es to izdarīju! Man izdevās nostāvēt! Un tieši tā ir ar katru ieskaiti, eseju un pārbaudījumu! Tas viss šķiet neiespējams līdz mirklim, kad esmu to izdarījusi! Skola man māca nepadoties, dzīvot dzīvu dzīvi, mīlēt un būt man  pašai! Lai cik grūti būtu dalīt mazu istabiņu ar vēl četrām meitenēm, lai cik grūts ir IB kurss, esot īstajā vietā un laikā nekas nešķiet neiespējams . Un kad kaut kas tomēr šķiet neiespējams, vienmēr būs kāds, kurš samīļos un iedrošinās. Jo kā jau minēju, esam “viens par visiem, visi par vienu”!

elizabete4

Noteikti iedrošināšu mācīties jaunas lietas un doties nezināmajā, gluži kā mēs to darījām PBL nedēļā. Nav nozīmes vai tas būtu salikt sērfa dēļus busiņā un doties uz pludmali, vai mācīties jaunu valodu. Tikai izkāpjot no komforta zonas, es esmu spējusi iepazīt sevi un savus draugus. United World College man ir iemācījusi – ir vērts riskēt, vienmēr tiekties iegūt jaunas zināšanas un citreiz nedomāt loģiski, bet ar sirdi!

One response to “Elizabete Romanovska: “ir vērts riskēt, vienmēr tiekties iegūt jaunas zināšanas un citreiz nedomāt loģiski, bet ar sirdi!”

  1. Augusto B. Ballon

    Like this so much! You brought me back to my RCN experience!❤

Leave a Reply

